dilluns, 29 de juliol del 2013

Una imatge, un poema, una cançò ... (010)



Aquesta vegada la fotografia no és meva.Fa alguns anys vaig passar pel mateix lloc on es troben aquestes flors magífiques, però la planta no era tan esponerosa com aquesta, ni el seu entorn tan verd i ufanós. La que es pot veure l'he manllevat al Wikiloc del bon amic i ex alumne Miquel Romero. La poesia és d'un altre amic, en  Josep Mª Farreró, company de trifulques a la feina i a les caminades.



Marcòlic de les Gavarres

( Lilium martagon)



Ser la flor més desitjada

em faria molt feliç

assutzena virolada

divulgueu el meu encís.




Primavera, entre malesa

jo il·lumino el vell camí

sobresurto amb timidesa

i s’esglaia el pelegrí.



 Vergonyosa, sóc molt tímida

però impúdica també

doncs aixeco ma faldilla

que tothom s’hi esplaï bé.



No m’agrada que em sacsegin

ni que em toquin el nespler

solitària vull que em deixin

i agraïda us estaré.

 

Bigarrada, pigallada

del rosa al vellut carmesí

esgrogueïda, ataronjada

semblo l’arc de Sant Martí.



Ser la flor més desitjada

em faria molt feliç

assutzena virolada

divulgueu el meu encís.



                    Josep Mª Farreró