dimarts, 9 de juliol del 2013

Una imatge, un poema, una cançó... (008)

Trobar cavalls parturant tranquilament durant uns caminada és un motiu de relaxació,  t'atures una estona mirant-los però te'ls imagines amb la crinera voleiant, tot corrent enmig de parts i boscos.Dels molts poemes que fan referència a cavalls, he triat "Brida" de Maria-Mercè Marçal (dins Bruixa de dol, 1979).

   
BRIDA
A la fira dels Folls
jo hi aniria.
vindria qui sap d'on
- i ningú no ho sabria-
 amb els llavis oscats
de molta vida.

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Quin esquer se m'arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l'altra riba,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
A la fira dels Folls
jo hi aniria.

traginer de cançons
en cavall sense brida.

                                                                                               Maria-Mercè Marçal, 1979


1 comentari :

Anònim ha dit...

El meu cavall

El cavall és elegant
i no passa mai de moda,
per més que hom hagi inventat
nous vehicles amb la roda.

(Popular)