dilluns, 17 de novembre del 2014

Uns dies de novembre


Acabats de refer de les incidències del nostre viatge a Budapest, un mes just després de la nostra tornada, ja estava disposat a tornar-me a posar en marxa per participar en els nous projectes en els que sempre em veig immers o en els que m’immergeixen. Abans de tot,però, arribava  la tant esperada jornada del 9N; després, a la propera setmana  tenia la presentació del  llibre “El nom dels carrers de Palafrugell” fruit del meu treball de voluntariat a l’Arxiu Municipal de Palafrugell durant una bona colla d’anys; també des de l’AMP estem a punt  d’endegar  un projecte anomenat “Històries de vida” sobre el barri de Vila-seca/Bruguerol de Palafrugell i la Fundació Pallach m’ha convidat a participar, com a jurat, en la concessió dels “Premis literaris Josep Pallach” que des de tres vessants diferents organitzen els ajuntaments de Figueres, Begur i Palafrugell.

Com veieu tot un seguit d’activitats per ajudar a no avorrir-me en aquesta jubilació, de la que gaudeixo tan com puc. Però les coses no són sempre tant boniques com semblen i algun entrebanc  que, sorgeix inesperadament,  t’ho  fa valorar tot molt més, un cop has pogut saltar-lo i deixar-lo enrere.

Ara fa cinc anys hi va haver un, l’ictus, i aquesta setmana una indisposició sobtada em va dur a una cursa d’obstacles o més ben dit d’ambulàncies, de casa al CAP, de Palafrugell  a l’Hospital de Palamós, amb nit de regal inclosa,  i de la ciutat marinera al Trueta, on es va acabar amb la implantació d’un marcapassos, amb dues nits més d’estada. Una experiència a la que molts li donen poca importància, però que quan et toca a la pròpia pell ja és un altra cosa; sobretot quan estirat al quiròfan sens els metges comentant que no troben la vena adequada... que surt molta sang ... en fi, una experiència més!

Vaig arribar just a casa per poder participar,  l’endemà, en la votació multitudinària i poder comprovar l’eficàcia de la reforma que m’havien fet, ja que vaig anar i tornar del lloc de votació, situat una mica lluny de casa, a peu, a poc a poc, però amb pas ferm. La meva anècdota de la jornada, perquè sembla que a tothom li’n va succeir alguna, va arribar al moment  d’introduir el vot a l’urna, quan l’integrant de la mesa que estava a càrrec de l’ordinador es va aixecar i tot intercanviant el seu lloc  amb el tercer voluntari va dir: ”A aquest senyor vull ser jo el que l’ajudi a votar” . De moment vaig quedar perplex. Després es va donar a conèixer com a ex-alumne, al que feia temps que havia perdut de vista. Li vaig preguntar el nom i al contestar-me, va afegir: “És el que menys puc fer, per les hores que em va dedicar quan era petit”, o alguna cosa semblant.





En fi, tot es qüestió d’anar marcant passos cap a un destí per descobrir.