dimarts, 18 de novembre del 2014

Família i cultura

Un altre cap de setmana. Un cap de setmana amb festa familiar inclosa: l’aniversari  del  nostre net gran, l’Arnau ha fet quatre anys! La seva alegria ens ha contagiat a tots. L’hem celebrat dues vegades: el dia que tocava,  en la intimitat, era dia feiner,  i l’endemà, dissabte, amb tota la família, celebració conjunta amb el sant del seu pare. Veure als nens tan feliços ens fa oblidar qualsevol moment dolent que ens hagi esdevingut pocs dies abans.

No es va acabar aquí la festa. La tarda-vespre del mateix dissabte tota la família reunida, un altre cop, a la Sala  d’Actes del Teatre Municipal de Palafrugell vam assistir a la presentació d’un llibre, juntament amb una bona quantitat de públic que ens va voler acompanyar. Un llibre més, però en aquest cas, i ho dic amb tot l’orgull: el meu llibre.

Després d’onze anys de voluntariat a l’Arxiu Municipal he pogut resumir tot el meu “treball” en el volum 23è de la col·lecció “Quaderns de Palafrugell” que publiquen conjuntament  l’Ajuntament de Palafrugell i la Diputació de Girona. Es tracta de “Els noms dels carrers de Palafrugell”, en una magnífica edició il·lustrada amb les fotografies d’en Lluís Maimí, fetes expressament per aquest volum, i  tot plegat, sota el mestratge de Conxa Sauri, directora de l’Arxiu. Sense ells dos l’obra seria una altra cosa.

Lautor, la directora de l'Arxiu i el fotògraf
Aquell dia em vaig aixecar una mica nerviós. Això de mostrar en públic una obra teva i sobretot haver de parlar d’ella durant la seva presentació no és el que més m’entusiasma. Però si s’ha de fer es fa i dies abans vaig preparar amb consciència el que havia de dir. Després de la presentació d’en Xavier Rocas, Regidor de Cultura de l’Ajuntament i ex alumne, em va tocar a mi.

Vaig procurar fer-ho ni massa llarg, ni massa curt, amb alguna anècdota dels anys que va durar la seva realització; un cop fet, tot plegat  em va semblar un instant. Després encara va venir una cosa pitjor: haver de signar llibres i posar-hi alguna dedicatòria adequada a cada persona, però amb l’excusa del que m’havia passat uns dies abans, vaig adoptar una formula igual per a tothom i així desfer-me fàcilment  del, per mi , embolic.



Quan quasi tothom havia marxat de la sala, la família i alguns amics vam poder gaudir d’una sessió de fotos al nostre aire i amb els nens “fent d’avi” darrera dels micròfons, ja desconectats, tot dient: “Senyors... seguin si us plau”.