dilluns, 6 de gener del 2014

Una imatge, un poema, una cançó... (018)

S'acaben les Festes. He passat pel davant del petit pessebre de casa i l'he vist tot canviat. Se m'han acudit aquests versos, l'he fotografiat i aquí ho teniu: 





El pessebre de ca els avis



Al pessebre de ca els avis

res hi és com ha de ser.

 Hi ha passat un huracà?

Un terratrèmol potser?



Els arbres estan arrencats,

el riu tapat per la sorra,

la palla volant per l‘aire

i els pastors, esparverats.



Els reis, qui sap on van!

Una carreta ha volcat,

els coloms, conills i xais,

on són? S’han amagat?.



A la cova tot va en dansa.

Sant Josep està estirat,

la Verge Maria d’esquenes

i el nen, pobret, mig tapat.



Només l’estrella i la lluna

brillen dalt d’un cel ben clar.

A la terra fins les pedres

no estan allà on han d’estar!



Hi ha passat un huracà?

Un terratrèmol potser?

Només dos nens petits,

hi han jugat la mar de bé!

J.V.C.


1 comentari :

Anònim ha dit...

Jo tinc un pessebre
petit i lluent,
de suro i de molsa,
tot blanc de tants bens.

Figures i cases
d'argila i paper,
corrals amb gallines,
dos bous i un pagès.

Tres dones que renten
amb l'aigua d'un rec,
i una altra que fila
i un vell que té fred.

Jo tinc un pessebre
bonic com cap més.

R.M.