dimarts, 18 de juny del 2013

Ha nascut un poltre

Com moltes altres  tardes he sortit a caminar.En un dels meus recorreguts habituals passo pel davant de dos prats on sol haver-hi cavalls pasturant; acostumo a parar-m'hi per observar-los i si s'escau fer-los alguna fotografia. Avui m'he aturat perqué una de les eugues estava a prop de la tanca, però no he notat res de  diferent dels altres dies. 



He seguit el meu camí i quan he tornat he trobat quatre o cinc cotxes parats davant del prat; els seus ocupants estaven drets prop de la tanca i amb els mòbils a les mans. Estaven filmant l'euga que jo havia mirat abans i als seus peus un poltre acabat de neixer. Per pocs minuts no he pogut veure i fotografiar el seu naixament.






He esperat una estona per veure'l quan s'aixecava, però era massa aviat i el poltre no tenia prou força. Com que passava el temps i no es movia he seguit el meu camí.




 A la tornada tenia previst seguir una altra ruta, però m'hi he repensat i he decidit tornar a passar pel davant del prat amb l'euga i el poltre acabat de néixer. 




M'he esperat una estona però tot i fer molts esforços el petit cavall no ha pogut aixecar-se. Fosquejava i les fotografies amb el zoom i sense trípode no sortien prou clares; he decidit marxar pensant que els trobaria una altra estona quan passés per allà. Potser ja no els veuré més perquè l'herba del prat s'esta acabant i a lo millor el propietari ja els haurà canviat lloc.


Al cap de quaranta-vuit hores del part he tornat a passar pel davant d'aquest prat per poder veure el petit poltre i la seva mare. Com es pot comprovar l'aspecte d'una i l'altre són ben diferents








1 comentari :

J. Pujol ha dit...

Ho he comentat a la meva jove, que és veterinària de cavalls, i m'ha dit que és molt difícil veure parir una euga en llibertat, ja que si noten una presència estranya, estan preparades per retrassar el part.