dijous, 3 de febrer del 2011

Ioga


A la vida sempre hem d'estar disposats a adaptar-nos als canvis que es presentin buscant tot el que ens pot afavorir, tan al cos com a la ment. Sempre m'ha agradat fer noves activitats, anant deixant les que no m'acaben de satisfer o, sobretot, les que no puc dur a terme per motius diversos. És necessari tenir el dia ocupat i encara més quan s'arriba a una certa edat, dit clarament, quan un es comença a fer vell.

Després d'haver quedat una mica més limitat per la practica d'un exercici físic continuat, vaig decidir buscar una activitat complementària a les meves caminades que ara es redueixen a dos dies a la setmana. Com que mai he estat un "atleta" em va agradar el suggeriment d'un matrimoni amic per tal de decidir-me per la pràctica del ioga.

No tenia una idea massa clara del que es pretén amb la seva pràctica, però després de vàries sessions començo a veure que em pot ser profitós. No és tracta d'una activitat senzilla, ni de passar estones quiet i assegut amb les cames creuades, tot meditant, tal com creu molta gent, ja que la part física es pot anar adaptant a les possibilitats de cadascú, a mida que es va avançant en la seva pràctica. Em va com anell al dit.

Ara em dono compte de com n'estem d' anquilosats per la falta de moviment en moltes parts dels cos, per més quilòmetres que caminem al llarg de l'any. Després d'una sessió d'hora i quart, amb uns exercicis de respiració per començar, una sèrie de moviments variats i la relaxació final em sento com nou.

Tal com diu la nostra professora: " La pràctica regular del Ioga té una influència beneficiosa pel nostre cos, a nivell físic, psíquic i mental. En ioga no només treballem el cos (musculatura, articulacions i columna vertebral), també treballem la ment i les seves funcions superiors (atenció, concentració, memòria, capacitat d'abstracció...), i hi ha una gran influència sobre el sistema nerviós central, rebaixant els nivells d'estrès, incidint per tant sobre els problemes d'ansietat, estimulant la circulació sanguínia, accelerant o fent més lent el ritme cardíac i pulmonar, reduint la tensió arterial ..."