diumenge, 12 de juliol del 2009

Stieg Larson

I dos volums més

Qui no ha sentit a parlar d'aquest escriptor suec? A qui no li han preguntat: "Quina part de Milenium estas llegint ?" Jo el vaig descobrir a les planes d'un dominical quan es va publicar la primera part de la trilogia i es comentava que en Larson s'havia mort després d'entregar l'obra al seu editor. Això sol ja et predisposava a començar-lo a llegir.

Al cap de poc el vaig veure al menjador de la meva filla i en vaig llegir les primeres planes, esperant que ella l'acabés per pasar-me´l i poder-ne continuar la lectura. El tercer volum l'hem anat llegint alternativament. Jo l'he acabat primer gràcies a la seva benevolència.

És una novel·la negra, moderna, que es llegeix bé. Tampoc és res de l'altre món. Jo trobo molt més interessants les del seu compatriota Henning Mankell. Pot ser si en Larsson hagués tingut l'oportunitat d'escriure més àmpliament ara la meva opinió també canviaria. Tot i així és una obra ideal per passar llargues estones assegut al sofà llegint les desgràcies de la Lisbeth Salander. No és una trilogia per llegir-la estirat al llit, el pes de les set o vuit-centes planes de cada llibre et trenquen els braços

De totes maneres fa por pensar amb la vulnerabilitat de les institucions i amb el que poden aconseguir quatre ments pertorbades per tal d'arribar als seus objectius. Encara que sigui una novel·la hem de ser conscients que la realitat supera sempre, per molt, a la ficció.


2 comentaris :

Unknown ha dit...

Acaba de venir el nostre fill amb el seu portàtil i m'ha preguntat si tinc wifi. Com que ho desconec,he trucat al meu informàtic i des de casa seva ha entrat al meu ordinador i ho ha deixat a punt perquè en Martí es connectés. Amb els braços plagats veia com canviaven les pantalles.
El que pot fer la Salander és real.
Bona recuperació
Josep

mamainès ha dit...

Bona nit Joan m'al-legra molt de tornar llegir els teus comentaris, aixó es bona senyal,fins avui no he pogut llegir doncs ara mateix estic a Pals i aqui falla molt la conexió però avui he pogut conectar, espero et recuperis del tot i poder tornar a fer les caminades els dimecres. Diumenge vam veure la pelicula del home que no estimaba les dones,està molt bé pero ara ja no tinc ganes de llegir el llibre.