dimarts, 16 de setembre del 2008

Començament de curs


El títol també podria ser "Tornar a la normalitat", però ni un ni l'altre reflecteixen la realitat de la vida d'un jubilat segons l'opinió de molta gent. Segons ells sempre estem dintre la normalitat, si gaudim de bona salut, i ja no hem de començar cap curs.

He triat el de "Començament de curs" perquè he estat començant cursos des dels quatre anys fins als seixanta i encara tinc la vida organitzada d'aquesta manera. El meu any comença pel setembre i acaba pel juny. Els mesos de juliol i agost no són considerats com a vacances, perquè nosaltres ja no en podem fer mai més, però si com uns mesos especials.

A més a més a casa hi ha tres persones que sí comencen cursos: la meva filla, el meu gendre i la meva jove. Tots tres estan dedicats a l'ensenyament i vulguis o no l'ambient de començament de curs es palpa i el de continuació i final també.


És el temps d'incorporar-me a les activitats de voluntariat: Caritas, Arxiu Municipal... És una bona manera d'emplenar les hores del dia ajudant als altres. És un punt de satisfacció personal comprovar que encara servim per alguna cosa. Els cursets d'aprenentatge o d'ampliació de coneixements diversos també solen tenir un lloc en aquests començaments de curs. Ja n'he anat deixant, d'unes i dels altres; al final resultava que tampoc tenia prou temps per les coses més personals i familiars.


Un altre bon motiu perquè cada mes de setembre sigui el començament d'un curs particular és la celebració del meu aniversari. A la ratlla de l'acabament de l'estiu d'un llunyà 1942 vaig venir al món al poble de Galliners, municipi de Vilademuls, a la comarca del Pla de l'Estany. Un dels pobles més tranquils que conec; no hi viuen ni 50 habitants i per no tenir no té ni un petit restaurant, que no sol faltar a cap nucli de població per petit que sigui. A l'hora de buscar tranquil·litat, Galliners és un bon lloc per establir-se o per passar uns dies de descans en alguna de les dues magnífiques cases rurals que hi ha i que funcionen tot l'any.


Ben mirat podem considerar que d'una manera o l'altre, per un motiu o per un altre tots comencem un nou curs pel mes de setembre.