dijous, 23 d’octubre del 2014

Budapest (IV)

A les dues de la tarda varem arribar just per pujar al petit vaixell que ens havia de passejar pel Danubi fins a l’illa Margarita. Per sorpresa nostra només teníem un val dels dos necessaris per poder fer el recorregut; pel matí, al pujar per primera vegada a l’autobús turístic, només ens havien donat un pack
amb tots els vals que
entraven a l’oferta. Un dels dos no hi podia  pujar sense pagar el viatge. Es va solucionar anant a una de les parades de l’autobús i reclamar el que ens tocava; no hi va haver problemes, però vam haver d’esperar  dues hores fins a la pròxima sortida, temps que vam esmerçar  asseguts en un banc de Marcius 15, ter (plaça) tot menjant un gelat i badant amb la gent  del nostre voltant, entre ells, a la nostra dreta, una parella de constitució física molt desigual (molt més voluminosa per part de la dona) que amb una cama a cada costat de banc ens van oferir el seu espectacle particular. També ens van distreure, d’una altra manera, uns coloms que venien a beure a la font  rodona situada davant nostre amb el pont Elisabeth de fons.
Passant per sota el Pont de les Cadenes

Arribada l’hora vam tornar a la parada 10 del moll dels vaixells i vam pujar sense problemes. A la coberta de la nau i sota un cel radiant vam gaudir de les dues ribes del riu, tot passant per sota el pont de les Cadenes i el de Margarita, deixant a la nostra dreta l’imatge imponent del Parlament i a la nostra esquerra el castell de Buda i el Bastió dels Pescadors, dels que ja havíem gaudit durant el dia i mig que havíem passejat per aquest costat del riu..

El Parlament
Arribats a l’Illa Margarita ens hi van deixar durant dues hores. Dues hores per recórrer l’illa de 2’5 km. de llargada i una extensió de quasi un km. quadrat. Van ser dues hores de caminar entre jardins, fonts, monuments, boscos, prats... Una relaxació complerta. A la illa també si pot arribar per dos ponts que hi ha a cada extrem de la mateixa, però no hi poden accedir els vehicles en general. Si, que es poden llogar bicicletes i uns petits cotxes elèctrics, que s’ofereixen al públic en quantitats molt  limitades.

La font que dona la benvinguda a l'Illa Margarita
Assegut a l'herba
Un banc molt particular

Jardins a dojo a l'Ila Margarida

A la tornada vam acabar de donar la volta a illa i en l’últim tram del recorregut es van començar a encendre els llums que durant el viatge que vam fer més tard, en plena nit, aquesta vegada sense baixar a l’illa, ens van oferir un espectacle inoblidable.

El Parlament de nit
Castell de Buda i Pont de les Cadenes
La lluna també hi acompanya