dissabte, 21 de juny del 2014

Nomenclàtor oficial de Palafrugell

Quan em vaig jubilar, pel setembre de  2003, la Conxa Saurí em va captar com a voluntari per a col·laborar en les tasques que porta a terme l’Arxiu Municipal de Palafrugell, del que ella n’és  directora.  La feina que em va assignar va ser la d’elaborar el nomenclàtor dels carrers i altres espais públics del Municipi de Palafrugell.

Arxiu Municipal de Palafrugell
Fa pocs dies el Ple de l’Ajuntament de Palafrugell va adoptar l’acord següent:
Primer.- Aprovar el nomenclàtor oficial de carrers i espais públics del municipi de Palafrugell, d’acord amb el treball realitzat per Joan Vilardell Caixàs i coordinat per l’Arxiu Municipal.
Segon.- Notificar aquest acord al Sr. Vilardell, agraint  la seva tasca, i publicar-lo al BOP de Girona i al tauler d’anuncis de la Corporació.
Tercer.- Comunicar a l’Institut Nacional d’Estadística les modificacions oportunes per tal d’adequar les denominacions existents en les bases de dades d’aquest organisme a les incloses en el nomenclàtor aprovat.


Aquest tema ja m’havia interessat al llegir els articles publicats en la primera etapa de la Revista de Palafrugell per Ramir Medir, quan tot just  jo acabava d’arribar a aquesta vila per fer de mestre al Col·legi Garbí. A poc a poc vaig anar redactant el document on hi consta el nom que s’ha donat a cadascun dels més de 700 carrers i espais, el perquè d’aquella denominació, la data en la que es va fer l’aprovació o en que consta documentalment per primera vegada així com els altres noms que alguns havien tingut en èpoques anteriors i la seva situació dins el municipi.

Des del 2008 aquest treball ja es pot consultar al web municipal i pròximament sortirà publicat  dins la Col·lecció Quaderns de Palafrugell, editat per l’Ajuntament de Palafrugell i la Diputació de Girona, amb unes magnífiques fotografies de Lluís Maimí.

A més la realització d’aquesta feina m’ha permès escriure articles sobre el tema, a la Revista de Palafrugell, al Butlletí Municipal Can Bech i a altres publicacions, participar en un programa de Ràdio Palafrugell, publicar el llibre “Els carrers De Calella de Palafrugell” per celebrar els 50 anys de l’AVAC ...


Tot això no hagués estat possible sense les orientacions de la Conxa Saurí i el suport de tot el personal de l’AMP.