diumenge, 23 de desembre del 2012

i... també, d’algun Cap d’Any

Els que vam anar a peu a Fitor el 31 de desembre del 2008

Igual que els Nadals també alguns Caps d’Any queden gravats a la memòria  per algun fet especial.  Entre ells podríem comptar amb les anades a peu a Fitor el dia 31 de desembre amb els amics dels Matiners, que durant molts anys hem fet llargues caminades, i pel matí de Cap d’Any la pujada a Sant Sebastià per veure la primera sortida de sol. Però les que hi queden com un fet excepcional són especialment dues:

Quan encara s'havien d'estrenar les Torres Bessones

De la primera ja en fa quaranta anys, quan vam escoltar les dotze campanades a Times Square, a Nova York. En aquells temps no eren tan normals com ara els viatges transoceànics  i per nosaltres va ser un fet molt especial.  El que si fou especial és la manera com les vam sentir, arraconats en un cantó de la plaça quan ens dirigíem a l’hotel que estava a l’altra costat. No ens vam atrevir a travessar-la enmig d’’aquell batibull de gent de totes les races, enfilats en qualsevol lloc, amb els policies a cavall i els aparadors de les botigues protegits amb fustes de dalt a baix. A l’any 1972 no estàvem gaire acostumats a veure ni a trobar-nos en semblants enrenous, encara que fossin pacífics. Quan tot va acabar vam poder anar a l’hotel tot caminat per una catifa de vidres trencats. De tot plegat  en tenim un record molt especial i sobretot dels dies que vam passar tot visitant la gran ciutat, la de Washington, les cataractes del Niàgara...

Últims dies del 2003 a Egipte

Una altra d’aquestes nits de canvi d’any,  tan especials, la vam passar no  en fa tants, el 2003 concretament, sobre les aigües del riu Nil, a bord d’un vaixell ancorat al moll de Luxor. Un any en el que aquí a casa nostra feia un fred que pelava i nosaltres podíem trucar als nostres fills, desitjant-los un bon any, des de coberta i a cos de mànigues. Tot al costat mateix d’aquells temples que en altres temps havien estat centres de poder i cultura on els faraons i tot el que els envoltava havien deixat un pòsit que havia deslligat la imaginació de molts de nosaltres en les pel·lícules que havíem vist  i sobretot  en els llibres que havíem llegit.

Nadal i Cap d’Any, dues festes, dues dates que  a pesar de tot el que hagi passat durant la resta de l’any em fan desitjar BON NADAL i FELIÇ ANY 2013 a  tothom.