dijous, 22 de novembre del 2012

Viena (III)

Entrada a Schönbrunn

Avui dediquem bona part del dia a visitar el palau de Schönbrunn, residència d’estiu de la família imperial. Vam travessar gran part de Viena  amb metro i tramvia fins arribar a la gran explanada que precedeix a l’entrada del recinte. Feia força fred, ,fins i tot es veien taques de  neu en paratges no gaire llunyans del monumental conjunt que ens disposàvem a visitar.

Jardí del Príncep

Un cop agafada l’entrada vam haver d’esperar a l’hora assignada per poder entrar al palau. Mentrestant vam anar al jardí del Princep on encara  es podia gaudir del color d’algunes flors, combinades amb la vermellor de les plantes enfiladisses. L’interior del palau és magnífic. Allà s’hi poden observar gran quantitat d’objectes que van pertànyer a Sisi , que constitueixen un dels principals reclams turístics.

La font de Neptú i la Glorieta des del Palau

Com molta gent ens vam quedar a menjar al restaurant instal·lat en una de les ales del recinte. Al ser diumenge, era completament ple i vam haver d’esperar que la benvolença dels cambrers ens trobés un lloc, encara que fos una mínima taula per encabir-nos-hi a tots sis. Amb les forces renovades ja vam estar disposats a recórrer els extensos jardins que hi ha entre el palau i la glorieta.

Des de la Glorieta

Vam començar per la perspectiva que s’oferia a la nostra vista des de les escales d’entrada. A partir d’aquí vam anar ascendint per les avingudes laterals cobertes pels colors de la tardor, tot resseguint  les fonts i  monuments que es van anar construint pel gaudi dels habitants del palau: les ruïnes romanes, la font de Neptú ... així com innombrables estàtues. A poc, a poc es va aixecar el dia; el sol ens va acompanyar per pujar fins a la glorieta i observar tot el conjunt des de dalt de les seves arcades. Allà amb les escultures i les columnes a primer terme i tot allunyant-se de la nostre vista: els jardins, el palau, les edificacions de Viena, amb les agulles de l’Ajuntament i la Catedral, sota un cel blau decorat amb núvols esponjosos; no ens cansàvem de mirar tot el que s’oferia davant dels nostres ulls.

L'Ajuntament de Viena

Quan el sol començava a declinar vam fer el viatge de tornada i ens vam dirigir al centre tot passant pel palau de Hofburg, residència d’hivern, que visitaríem l’endemà. Des de lluny vam observar les torres de l’Ajuntament (d’estil gòtic, però construït al segle XIX) , que començaven a il·luminar-se i ens hi vam acostar. Des de la plaça que hi dona accés, on s’hi estaven preparant les parades pel mercat de Nadal, vam  estar una estona mirant la combinació  de llums i pedra fins que la fresca del començament de la nit ens va fer anar a buscar refugi a un dels típics cafès de  Viena per tal de refer-nos amb cafès, xocolates i pastissos variats.

Música abans d'anar a dormir