divendres, 2 de gener del 2015

Adéu 2014, benvingut 2015!!

Ja ha passat tot l’enrenou del canvi d’any. Què esdevindrà aquest 2015? Serà millor que el 2014? Serà pitjor? N’hi ha que demanen: Tant sols sigui igual que l’any passat, ja ni haurà prou! D’altres en demanen un clara millora. Segur que ni haurà per tots els gustos. Mentre no siguem dels que els anirà pitjor, tot i no haver-ho demanat, com és natural... Com que no podem saber-ho de cap de les maneres, valdrà més conformar-se amb el que ens esdevingui, si més no, perquè no hi ha més remei.
Ara és l’hora de passar balanç dels 365 dies que ja no tornaran  i del profit que n’hem tret. Personalment acostumo a apuntar  els fets positius en els que socialment he participat  o els que han servit per afermar la meva cultura a nivell més particular. Comparant  cada any que s’acaba  amb els anteriors m’ajuda a continuar aprofitant el temps de lleure i gaudir  al màxim del que l’edat i la salut em permeten.

Mirant la llista veig que aquest any he llegit 73 llibres, he vist 128 pel·lícules,  he assistit a 51 actes culturals o socials, així com a 19 concerts i obres de teatre; he fet 9 sortides: alguns caps de setmana, una estada a una casa de turisme verd i un viatge a Budapest; els àpats, tot i les restriccions imposades pels metges també hi tenen el seu lloc: 47 a restaurants, 9 celebracions a casa i 10 celebracions a casa de familiars i amics, això si, anant amb molt de compte.

No sóc home de passar hores i hores assegut davant de la TV, ni d’escalfar cadires en qualsevol bar de la població. Però si que hi ha alguns programes que acostumo a mirar i no me n’estic de prendre algun cafè o esmorzar  a fora, quan convé.

Acostumo a llegir el diari cada dia. Faig de voluntari a l’Arxiu Municipal; fruit d’aquest voluntariat ha estat el llibre: “Els noms dels carrers de Palafrugell”. Participo en fets culturals puntuals que em demanen algunes entitats i persones. Poso al dia aquest blog que esteu llegint.  Em cuido del jardí i de la piscina de casa. Faig bricolatge quan convé i m’hi veig capaç. Cuino de tant en tant (per Sant Esteve érem 27, tot a càrrec de la meva dona i jo). Ara camino menys del que em tocaria, però cada setmana vaig a una sessió de ioga...


A tot això s’hi poden afegir  les hores que tenim a càrrec, amb molt de gust,  als nostres nets de 4 i 2 anys i mig: l’Arnau i en Guillem.
Tot aquest balanç em serveix per justificar-me personalment de que he sabut aprofitar el temps durant aquest últim any i per demostrar que una persona de 72 anys, amb un ictus (ara fa 5 anys i mig) i amb un marcapassos implantat fa dos mesos, no s’ha de deixar vèncer per les circumstàncies i fer tot el que el cos li permet sense abusar,  sabent  parar quan s’ha de parar, per canviar d’activitat o  no fer res (sense remordiments) i poder continuar l’activitat amb noves embranzides.


Per tant, des d’aquí, la Mª Dolors i jo us desitgem un profitós, saludable, feliç i ple de nous projectes 2015.