dissabte, 23 d’agost del 2014

Geocatching

Tot parlant amb una estudiant de l’IES Frederic Martí de Palafrugell sobre els noms dels carrers de la nostra vila per tal de fer un treball de recerca per aquest curs amb aquest tema, vam sortir a parlar d’altres temes, sobretot de com el jovent d’avui dia omple el seu temps lliure. La noia em va explicar que sortia molt amb la família a la natura i que practicaven el geocatching. La meva pregunta va ser “el geo... què?”  M’ho va explicar i tot va quedar arxivat al meu cervell fina a una altra ocasió.

Totes les imatges de l'article són extretes d'Internet
Aquesta ocasió va arribar quan tot caminant amb la Mª Dolors vam trobar dos ciclistes que furgaven en el  tronc  d’un arbre. Un d’ells era un ex-alumne ,que vaig presentar a la meva dona, i l’altre un amic seu anglès que l’acompanyava. Després de les presentacions, el meu ex-alumne,  ens  va  dir que feien geocatching mentre practicaven l’esport de la bicicleta. I...  es va despertar la noticia que m’havia arribat uns mesos enrere.

El “geocatching” és una afició que cada vegada té més adeptes. Es tracta d’amagar i buscar objectes amb l’ajut d’un GPS i de mapes. Com si fòssim pirates a la recerca d’un tresor o nens jugant a les pistes. En la seva web principal, Geocatching.com, ens ho defineixen així:
El Geocaching (Geocerca) és el joc de cerca de tresors del món real que passa just ara, al vostre voltant. Hi ha 2,475,668 geoamagatalls actius i més de 6 milions de geocercadors arreu del món.



Aquí, hi trobarem tota la informació necessària per endinsar-nos en aquest món:” Una petita animació ens explica, en anglès, les característiques principals del geocaching: hem d'amagar el recipient i donar les pistes a la web perquè altres el busquin o bé posar-nos a buscar el que algú altre ha amagat anteriorment i seguir les pistes que ens ha deixat. Un cop trobada la capsa --on hi pot haver diversos objectes: llibres, monedes, joguines-- es pot intercanviar algun tresor per un de propi, i hem de deixar escrit el nostre nom dins la capsa. Hi pot haver diferents maneres d'arribar al tresor, directament o a través de pistes que porten fins al destí final.


És una activitat que es pot practicar amb nens. Té varis nivells, fins a arribar al cinquè, el de màxima dificultat. Hi ha molta informació a Internet. Al blog “Descobrint i experimentant creixem” ho explica d’una manera molt clara i senzilla. A l’ ”Espai Internet” de “Telenoticies cap de setmana” de TV3 hi vaig trobar la filmació d’un d’aquests recorreguts, de nivell 5, que acabava a les Illes Formigues, ( les que es disputen els ajuntaments de Palafrugell i Palamós).


Si que estava informat del “Bookcrosing”  (intercanvi de llibres) i del Wikiloc (Rutes amb GPS). Dos meus amics (Josep Miquel i Josep Mª Farreró) en publiquen sovint sobre recorreguts pel Baix Empordà, fàcils de fer i que ens descobreixen el nostre món més immediat. Us els recomano.