No sé si per contrarestar tantes anades i vingudes sobre el
tema (canvis de lleis, protestes sobre aquests canvis, declaracions i
contradeclaracions...) o perquè és normal que se’n parli sovint per la seva
importància, les últimes setmanes he
pogut assistir a tres actes sobre l’Educació, a la nostra vila. Tots tres molt
interessants i amb nombrosa assistència
de públic.
Sota els auspicis de la Fundació Pallach es va inaugurar l’exposició:
“La renovació de l’Escola Pública de l’Empordà a tot Catalunya (1900-1939”. A
continuació el Dr. Salomó Marquès ens va donar la conferència “Per una escola
millor: el paper dels mestres gironins (1900-1939)” i va seguir una taula
rodona amb la participació d’en Pep Molero (director d’escola i ex-alumne) i
Rosa Guàrdia (coordinadora del nou Moviment de Renovació Pedagògica de Girona).
Tot plegat amb la presentació d’en Josep Mª Soler, president de la Fundació i
molt bon amic. Així vam poder reflexionar
sobre el moment actual i el futur de l’educació al nostre país.
Al cap d’uns dies i com a complement de l’exposició es va
projectar el documental “Las Maestras de la República”, Premi Goya al millor
documental 2014. A la pel·lícula es reflecteix com les mestres republicanes
varen ser unes dones valentes i compromeses que participaren en la conquesta
dels drets de les dones i en la modernització de l’educació basada en els
principis de l’escola pública i democràtica.
El tercer acte va ser la presentació del llibre “Educacionari.
Una invitació a pensar i sentir l’educació a través de seixanta conceptes” de Joan
Manuel del Pozo, professor Universitari i
Conseller d’Educació de la Generalitat en temps de Pasqual Maragall, entre altres càrrecs
polítics. L’autor ens va delectar amb la seva visió de l’educació. Abans de la
seva intervenció la Núria Aupí, cap de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament, i en
Josep Mª Soler, president de la Fundació Pallach, van anar intercalant opinions
i lectures sobre alguns dels seixanta conceptes, tot alternant-se en la presentació, fent-la del tot original.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada